Social lansering av nygammalt varumärke​

Social lansering av nygammalt varumärke Branding Strategi Socialt Rörligt Web När FläktGroup ville förtydliga delar av sitt erbjudande i främst England och USA blickade vi bakåt i företagets långa historia och fann Woods – ett anrikt och älskat varumärke som lämpade sig väl att bygga en ny framtid på. Vi tog fram en helt ny […]

Kundstudie med stil för FläktGroup

https://brandly.se/wp-content/uploads/2021/10/Intervju-v4.mp4 Kundstudie med stil för FläktGroup Foto Rörligt Villa Fernström, strax utanför Stenungsund, är ett hus lite utöver det vanliga. Ett både påkostat och genomtänkt bygge som också varit med i SVTs Husdrömmar. FläktGroup levererade en avancerad ventilationslösning och ville givetvis passa på att göra en riktigt fin kundstudie när tillfället gavs. Brandly höll i […]

Ett konsekvent bildmanér är varumärkets ansikte

Ett konsekvent bildmaner över tid Foto Rörligt Isaberg Mountain Resort i Småland är en skid- och friluftsort som erbjuder aktiviteter för alla smaker. Marknadsföringen kräver stora mängder bilder, något som kräver en väl tilltagen bildbank. Brandly har för Isabergs räkning arbetat med olika fotografer under ett antal år, och har stått för planering och kreativ […]

Grundlig uppdatering av anrikt varumärke

Brandingprojekt med förstudie, workshops och intern förankring. Branding Strategi Foto Lingmerths är Sveriges största affärsresebyrå med miljardomsättning och kontor på 11 orter i södra delen av landet. Kunderna är många av landets största företag, myndigheter och organisationer. På Lingmerths huvudkontor och butiker finns över 50 resesäljare som bokar konferenser och affärsresor både inom- och utomlands. […]

3D renderingar skapar flexibilitet för FläktGroup

3D renderingar skaparflexibilitet för FläktGroup Hur fotar man en produkt som inte finns? Rörligt Branding 3D Hur förbereder man en lansering av en produkt som ännu inte lämnat utvecklingsavdelningen? Hur fotar man en produkt som byggs in och sen inte syns? Är det försvarbart att transportera väldigt stora eller tunga produkter till en fotograf? Och vad […]

Vissa komponenter är viktigare än andra

Vissa komponenter är viktigare än andra Livsviktig plattform för Batteripoolens kommunikation Branding Strategi Rörligt 3D Vissa komponenter är viktigare än andra – och värda att prioritera. Det var budskapet som Batteripoolen ville förmedla till sina kunder.  Vi tog fram ett visuellt koncept där batterierna, en komponent som ofta är dold, synliggjordes och gjordes till hjärtat […]

Appdesign för Suicide Zero

Livsviktig kommunikation Branding Web Rörligt Suicide Zero är en ideell organisation som sedan 2013 arbetar för att radikalt minska självmorden i Sverige. Varje år tar nära 1 500 människor sina liv. Det är fyra om dagen. I statistiken döljer sig föräldrar, syskon, barn, grannar, kollegor och vänner. Tiotusentals får varje år beskedet att någon de […]

Branding och interfacedesign

Namn, varumärke och interfacedesign Web Branding Rörligt Med finansaktören Creddo började brandingen  helt från grunden. De hade inte ens ett namn. Vi presenterade en uppsättning namnförslag som var SEO- och PRV-validerade. Efter namnval blev uppdraget en grafisk profil. De önskade associationerna för profilen var mjuka värden som närmast kan sammanfattas som ”icke-bank”.