Social lansering av nygammalt varumärke​

Social lansering av nygammalt varumärke Branding Strategi Socialt Rörligt Web När FläktGroup ville förtydliga delar av sitt erbjudande i främst England och USA blickade vi bakåt i företagets långa historia och fann Woods – ett anrikt och älskat varumärke som lämpade sig väl att bygga en ny framtid på. Vi tog fram en helt ny […]

Ett konsekvent bildmanér är varumärkets ansikte

Ett konsekvent bildmaner över tid Foto Rörligt Isaberg Mountain Resort i Småland är en skid- och friluftsort som erbjuder aktiviteter för alla smaker. Marknadsföringen kräver stora mängder bilder, något som kräver en väl tilltagen bildbank. Brandly har för Isabergs räkning arbetat med olika fotografer under ett antal år, och har stått för planering och kreativ […]

ForestGard säkrar stora värden mot katastrofen

ForestGard säkrar stora värden mot katastrofen. Branding Strategi Web I takt med att klimatet förändras, blir skogsbränder allt vanligare. Det är stora värden som står på spel och när bränderna väl tagit fart, kan de ta dagar och veckor att släcka. ForestGard bistår med övervakning och luftbaserat släckstöd för skogsägare som vill försäkra sin skog […]

Ett flexibelt varumärke för driftiga entreprenörer

Ett flexibelt varumärke för driftiga entreprenörer Branding Strategi Re:Group kom till Brandly med en lite ovanlig förfrågan – de ville ha en grafisk profil. Inte så ovanligt kanske, men problemet var att de inte visste riktigt för vad.  Idéerna spände mellan café och bemanningsföretag till cykelbud och laddstolpar.  Brandly skapade en flexibel plattform som kunde […]

Grundlig uppdatering av anrikt varumärke

Brandingprojekt med förstudie, workshops och intern förankring. Branding Strategi Foto Lingmerths är Sveriges största affärsresebyrå med miljardomsättning och kontor på 11 orter i södra delen av landet. Kunderna är många av landets största företag, myndigheter och organisationer. På Lingmerths huvudkontor och butiker finns över 50 resesäljare som bokar konferenser och affärsresor både inom- och utomlands. […]

FläktGroup
1 + 1 = 1​

FläktGroup 1 + 1 = 1 FläktGroup 1 + 1 = 1 Branding Strategi Socialt Rörligt Web Ett sammangående mellan två jämbördiga företag är en stor utmaning – affärsmässigt, företagskulturellt och kommunikativt. Hur får man 1+1 att bli en (1) sammansmält ny, större och starkare aktör? När man dessutom intar en marknadsledande position och har […]

Rätt behandling för välmående hos PC-Massage

Rätt behandling för välmående hos PC-massage Foto Branding Web Massage som friskvård är ofta en god investering när digitala verktyg och hemarbete sliter på kroppen och stressar knoppen. PC-massage har expanderat sin externa verksamhet och masserar på plats i kundens lokaler på fasta tider varje månad. Det skapar välmående och arbetslust, som gör det till en god […]

Appdesign för Suicide Zero

Livsviktig kommunikation Branding Web Rörligt Suicide Zero är en ideell organisation som sedan 2013 arbetar för att radikalt minska självmorden i Sverige. Varje år tar nära 1 500 människor sina liv. Det är fyra om dagen. I statistiken döljer sig föräldrar, syskon, barn, grannar, kollegor och vänner. Tiotusentals får varje år beskedet att någon de […]

Branding och interfacedesign

Namn, varumärke och interfacedesign Web Branding Rörligt Med finansaktören Creddo började brandingen  helt från grunden. De hade inte ens ett namn. Vi presenterade en uppsättning namnförslag som var SEO- och PRV-validerade. Efter namnval blev uppdraget en grafisk profil. De önskade associationerna för profilen var mjuka värden som närmast kan sammanfattas som ”icke-bank”.

Glasklara fördelar för Vetro

Glasklara fördelar med 3D för Vetro Glasklara fördelar med 3D för Vetro 3D Branding Vetro säljer, tillverkar och kundanpassar ett brett sortiment inglasningar för badmiljöer, interiörer och uteplatser. När Bygghemma ville börja sälja produkterna i sin populära webbshopp kändes det spännande … ända tills de framförde krav på produktbilder. Med X glastyper, Y profilvarianter och […]